Influencer marketing är ofta ett av de bästa sätten att bygga sitt varumärke på nätet och få målgruppen att börja känna igen detta. Denna marknadsföringsmetod växer snabbare än digital annonsering, och fokuserar på inflytelserika personer som redan har en relation till din målgrupp. Denna typ av marknadsföring är traditionellt sett någonting som ett företags marknadsavdelning har ägnat sig åt.
Idag blir det dock allt vanligare att företag använder sig av outsourcing som en metod för att frigöra resurser till kärnverksamheten. Att allt fler organisationer väljer att leja ut vissa affärsprocesser som inte tillhör organisationens kärnverksamhet är fullt logiskt. Det finns nämligen mycket att vinna på att outsourca olika delar av företagets sekundära verksamhet, såsom influencer marketing, content management och kundtjänst.
Men hur hittar man en pålitlig leverantör att lägga ut detta arbete på? Företaget 3o-BPO driver sin verksamhet på Filippinerna, varifrån man hanterar kundtjänst, content management och influencer marketing åt bland annat flera svenska företag. Här nedan går vi igenom några av de fördelar som det för med sig att leja ut sin influencer marketing.
Fördelar med outsourcing av influencer marketing
Det finns flera fördelar med att leja ut sin influencer marketing till en extern aktör. Genom att göra detta gynnas ditt företag bland annat genom att:
- Anpassade lösningar. Skräddarsy er influencer marketing-lösning utifrån era behov.
- Få tillgång till professionell arbetskraft. Engelska är det officiella språket i Filippinerna, och 3o-BPOs filippinska medarbetare är arbetsvilliga och har en god servicekänsla.
- Fördelen med en annan tidszon. Filippinerna ligger 6-7 timmar före Sverige tidsmässigt (beroende på sommar-/vintertid). Det innebär att den filippinska arbetsdagen närmar sig sitt slut när er arbetsdag börjar.
- Ökad produktivitet. 3o-BPOs effektiva och utbildade personal levererar ett resultat av hög kvalitet, vilket för er del leder till en ökad produktivitet.
- Fokusera på kärnverksamheten. Genom outsourcing av företagets influencer marketing ges ni möjlighet att fokusera på kärnverksamheten. Detta är ytterligare ett sätt på vilket företagets produktivitet kan öka genom en dylik outsourcing.
- Minskade overheadkostnader. När ni väljer att outsourca en affärsprocess som influencer marketing, minskar ni era overheadkostnader. Detta främjar även en mer effektiv planering av företagets budget.