Digital marknadsföring och reklam i all ära men det finns fördelar med att använda sig av ”fysisk” reklam också. Reklamprodukter är någon som många företagare använder i samband med olika tillfällen – det ger starkare kundrelationer och bra marknadsföring.
Dessutom är det ett ganska billigt sätt att nå ut till en bred målgrupp om man jämför med andra metoder. Nedan följer tre tillfällen då reklamprodukter kommer till användning.
Reklamprodukter på mässor – ett måste
På större mässor får dom ställande företagarna ofta ett eget litet bås och här brukar det synas vilket företag som håller till var. Det är banderoller, roll ups, flaggor och ballonger – och dessutom brukar det finnas en hel del reklamprodukter för besökarna att plocka på sig av. Den som står där helt tomhänt kommer märka att det sticker ut från mängden – och inte på ett positivt sätt. Här handlar det om att förmedla både budskap och en känsla till besökarna, och för att dom dessutom ska kunna lägga företaget på minnet är just reklamprodukter ett måste. Dom flesta plockar gladeligen åt sig reklampennor och annat som erbjuds, vilket gynnar både besökare och företagare.
Reklamprodukter som ofta delas ut på mässor:
- Pennor
- Tygkassar
- Reklamgodis
På konferenser
Att lägga fram små block tryckta med företagsloggan tillsammans med matchande pennor på bordet inför en konferens är ett smart sätt att sprida sitt varumärke på ett diskret och stilfullt sätt. Många deltagare kommer troligen anteckna i blocket och ta med sig det efter avslutad konferens och pennan kommer säkert också följa med.
Även här kan man ställa fram reklamgodis och annat som passar för stunden. Detta är inte bara funktionellt för konferensens deltagare utan förmedlar också en känsla av seriositet.
På events
Även på andra typer av företagsevents, till exempel inför en ny lansering av en produkt eller inför uppstarten av ett nytt projekt, kommer reklamprodukter väl till pass. Här kan det finnas både samarbetspartners och kunder och denna reklam hör verkligen till vid ett sådant tillfälle.
Ett vanligt och uppskattat inslag på större events är att göra ”goodie bags” fyllda med smått och gott. Här kan det finnas både reklamprodukter men också finare gåvor som har med själva eventet att göra. Och man vill ju att deltagarna ska veta vilket företag det är som håller i tillställningen..!